sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Matkalle

Tänä vuonna haluaisin hirveästi lähteä jonnekin matkalle! Siis ainakin yhden kerran. Nyt kun loppuvuoden lomat on kulunut tiukasti samoissa kotimaisemissa, niin matkakuume on noussut ihan kattoon. Suomeen ja kotiin on tietty kova kaipuu ja pian alkaakin olla ihan ennätysaika kun olen majaillut Ranskassa yhtämittaisesti.


Mulla on muutama kaveri Lontoossa ja sinne pitäisi yrittää järkätä viikonloppureissua. Lontoossa olen jo käynyt muutaman kerran, mutta ne kaverithan siellä vielä tärkeämpiä ovat.

  
Olen myös aika pitkään haaveillut vierailevani Carcassonnessa, Ranskan kataarimailla. Perpignanissa asuessani kävin katsomassa muutamia linnanraunioita ja minusta niissä on jotain tosi kiehtovaa!

 
Carcassonnessa kuuluisinta on hyvin säilynyt linnarakennelma. Sinne pääsee myös meiltä helpolla junalla tai miksei autollakin jos jaksaisi ajaa.

Viime aikoina olen myös ihan innostunut New Yorkista. Mun pomo on ihan hulluna tähän kaupunkiin ja käynyt siellä jo yli kymmenen kertaa, joten jutun juurtaa New Yorkista riittää melkein päivittäin.  


Katsottiin myös jouluna elokuva New York, I love you ja tästäkin kaupungista löytyy tuttuja. Ei siellä varmaan tekeminen ihan just lopu. Maailman paras matkaseurakin olisi jo valkattuna :).

 Tekisi mieli myös matkustaa takaisin Hong Kongiin! Sinne kutsu käy ihan koko ajan niin, että tälle asialle pitäisi alkaa tehdä jotain. Huhtikuussa viimeistään tulen tietämään paremmin onko lähtö silloin vai joskus myöhemmin tänä vuonna.

 
Olen myös alkanut kaipaamaan kesän festaritunnelmia. Tänä vuonna aion ihan varmasti liittyä kämppikseni seuraan ja mennä Bilbaoon, Espanjaan BBK-festareille.

 

Ja miksei samalla menisi uudelleen Reggae Sun Ska-festareille. Ne järjestetään ihan tässä lähellä Pauillacin alueella ja viime kesänä oli tosi kivaa. Miinus pitkin päivän tiputelleet sadekuurot. Tässä kuvassa Studio One Revue viime vuodelta.

Kiva näin sunnuntaina haaveilla kaikesta, nyt kun tulisi vielä toteuttettua kaikki nämä matkat...Yhtäkkiä 2013 näyttää aivan mielettömän hienolta vuodelta!

3 kommenttia:

rtfct kirjoitti...

Ella me lähetään yhdes New Yorkkiin! Mäki oon aina halunnu sinne ja lennot on suhteessa parrin viime vuoteen vissiin halventunut. Nyt vaan rahankeruuseen ja kesällä sit reissuun???

Ella B kirjoitti...

Käy mulle! Kuulostaa jotenkin ihan kivalta idealta :). Nyt vois heti alkaa suunnitella tätä(kin) reissua!

MaaMaa kirjoitti...

Hyviä matkasuunnitelmia! :)