torstai 26. elokuuta 2010

Koti postilaatikossa

Sain eilen ihanaa postia! Postissa odotti kiva paketti, jonka sisältöä oli pakko innostuneena kuvailla. Tässä muutamia parhaita paloja, joista olen erittäin innoissani. Nämä tällaiset suomalaiset lahjat on aina yksinkertaisuudessaan aivan parhaita. Ulkomailla asuessani kaikki kodista muistuttava on vain niin arvokasta.

Tietysti ruisleipää ja vielä luomuna. Tämän pelkkä haistelu auttoi heti rentouttamaan mielen ja muistelemaan kaikkea suomalaista.


Tietysti suklaata ja sain myös pussillisen irtokarkkia. Vaikka olin vähän aikaa sitten syönyt, vedin hetkessä puolet irtokarkeissa ja pyörin sen jälkeen koko loppuillan mahanpuruissa, mutta kun oli niin hyvää ja harvaa herkkua...


Ja koska äiti tuntee minut niin hyvin, sain lahjaksi myös kaikkea sellaista mitä en ollut edes tajunnut tarvitsevani sekä mielenkiintoisimpia uutuuksia kuten näitä tosi hyviä valkosuklaalla päällystettyjä mustikkapaloja. Nam!


Vähän lakua ja tietty xylitolpastilleja hampaita suojelemaan.


Ruoasta puhuttaessa jatkan vielä reseptillä jota tein tässä yksi ilta. Monsieur oli ostanut minulle "lahjaksi" tofua, hän kun luuli, että se olisi kuin juustoa...Niinpä minun piti kokkailla siitä jotain ennen kuin se menisi huonoksi. Pilkoin sipulia, valkosipulia ja kesäkurpitsaa, jotka paistoin pehmeäksi oliiviöljyssä. Sen jälkeen grillailin samalla pannulla tofupalat ja lisäsin soijaa, mausteita ja vähän tabascoa. Lopputulos:
Valmista tofuwokkia ja kelpasi Monsieur'llekin.


Päivän asu eilen, kun pääsin töistä myöhään eikä ulkona voinut enää kuvata. Olen sittemmin ihastunut tähän hameeseen, senkin takia että se on ihanan kevyttä pellavaa.


Lopuksi laukun pakkaamista, olen jo valinnut kengät ja vaatteet joita on niin ihmeellisen vähän että pohdin koko ajan jos olen unohtanut jotain tärkeää...


Monsieur teki kenkätarkastuksen, että varmasti otan mukaan käytännöllisiä kenkiä sekä yhdet tennarit joilla voi tarvittaessa patikoida vuoristoisemmassakin maisemassa täydellistä rantaa etsiessä. Nyt täytyy lähteä nukkumaan, aika vaan jotenkin kuluu aivan liian äkkiä tällä hetkellä!

2 kommenttia:

Cherry/Kirsi kirjoitti...

Aivan ihana asu taas, alatko mun stailistiksi ;)?? hihi. Ja mitkä herkut!!! Oletko kuullut siitä suomikaupasta, josta voi tilata suomalaisia juttuja ulkomaille, jotta ei tuu ikävä salmiakki jne? Aika kätevää :O) En oo kyllä sen paremmin tutustunut, mutta näin linkin yhdessä blogissa!
Suomikauppa.fi

Ella B kirjoitti...

Cherry, et sinä tarvi stailistia kun itse aina ihailen omia asujasi (kuten omaa korkeavyötäröistäsi!):). Joo olen kuullut suomikaupasta, mutta niiden vähimmäispostimaksu on tosi korkea jotain 20€ eli vaikka tilaisi jonkun Fazerin sinisen 4e sen hinnaksi tulisikin 24e...Kerran meinasin tilata, mutta maksuvaiheessa huomasin postimaksun määrään ja siitä lähtien olen odotellut sitä tilaisuutta kun olisi tarvis tilata vähän isompaa satsia...Onneksi on niin ihana äiti, että pitää mut suomiruoassa ja raahaan myös kilokaupalla lentokentän Stockalta!